Polish Studies Bulletin
Date of the event: 20.10.2016
Added on: 01.05.2017

Wykład prof. dr hab. Anny Węgrzyniak „O ironii jako kategorii estetycznej – na przykładzie wybranych wierszy”

Type of the event:
Lecture
City or town:
Bielsko-Biala
Target groups:
Schoolchildren

W czwartek 20 października w auli Książnicy Beskidzkiej w Bielsku-Białej odbędzie się wykład prof. dr hab. Anny Węgrzyniak „O ironii jako kategorii estetycznej – na przykładzie wybranych wierszy”.

___________________________________________________________________________________________

Obecnie bielska polonistyka współpracuje z kilkoma szkołami ponadgimnazjalnymi w Bielsku-Białej, Oświęcimiu i Czechowicach-Dziedzicach. W ramach współdziałania proponujemy uczniom m.in. udział w wykładach, warsztatach, prezentacjach organizowanych w siedzibie Akademii Techniczno-Humanistycznej przy ul. Willowej 2 w Bielsku-Białej oraz w szkołach.

Zapraszamy do podejmowania wspólnych inicjatyw – organizowania konkursów, projektów naukowych oraz konferencji.

Kontakt:

Katedra Literatury i Kultury Polskiej
Katedra Teorii i Praktyk Komunikacji

Akademia Techniczno-Humanistyczna
ul. Willowa 2
43-300 Bielsko-Biała
bud. B (I piętro)
sekretariat: pok. 111

tel. (33) 827 92 61
e-mail: pol@ath.bielsko.pl

Sekretariat czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00.

Information

See also

27.04.2015

VII wiatr od morza. Sensacja, prowokacja, skandal - o przekraczaniu kulturowych norm

Ogólnopolska konferencja naukowa: literatura - język - dydaktyka - kultur

27.04.2015

Wielkie Pomorze - społeczności i narody

 

27.05.2015

Rozpoznane. Nazwane. Przedstawione. Świat w polskiej dramaturgii najnowszej

Organizatorzy: Katedra Badań nad Teatrem i Filmem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym Instytutu Badań Literackich PAN.

27.05.2015

Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze

Organizatorzy niniejszej konferencji chcieliby zachęcić do pochylenia się nad następującymi problemami: • Polskimi i zachodnimi typologiami gatunków fantastycznych (czyli zarówno fantasy, science fiction, jak i fantastyka grozy, w tym horror, i podobnie dalej); • Kanoniczności fantastyki i przewartościowania opozycji low i high fantasy; • Proliferacji gatunków i subgatunków fantastycznych; • Dominacji kategorii estetycznych w genologii fantastycznej (urban fantasy, dark fan-tasy, steampunk, post-apo, cyberpunk, dieselpunk etc.);  • Relacji tekstów reprezentujących nurty Nowej Fali SF i New Weird do korpusu klasycznej fantastyki; • Korzeni gatunkowych fantastyki (francuska marveilleux, anglosaski realizm fantastyczny czy niemiecki romantyzm); • Inkluzywności fantastyki grozy w kanonie fantastycznym; • Wzmożonej aktywności światotwórczej fantastów (tworzenie encyklopedii, kompendiów, podręczników, atlasów, grafik koncepcyjnych itp.); • Przekładalności konwencji fantastycznych na media pozaliterackie: filmy, gry wideo, komiksy, gry fabularne (w tym LARPy) i transmedia. 

We use cookie files to make the use of our website more convenient for our users. If you do not wish cookie files to be saved on your hard drive, please change the settings of your browser. Read about our cookie policy.