Polish Studies Bulletin

Research project

TICASS | wolna licencja Creative Commons 4.0 International Licence (CC-BY-NC-ND)
Added on: 27.11.2018

Projekt TICASS: Technologie obrazowania w komunikacji, sztuce i naukach społecznych

Institutions:
Akademia Sztuki w Szczecinie (Co-operating institution) | The Polish University Abroad in London (Co-operating institution)
Cities/towns:
Szczecin
Fields:
Historia i teoria sztuki, sztuki plastyczne, kultura wizualna | Filmoznawstwo i media audiowizualne | Kulturoznawstwo (w tym: współczesne studia kulturowe i antropologiczno-kulturowe) | Nauki filozoficzne | Socjologia | Nauki o poznaniu i komunikacji społecznej | Architektura i urbanistyka
Deadline:
1.05.2017-30.04.2021

Technologie wizualne mają ważne znaczenie dla repertuaru najistotniejszych ludzkich kompetencji, ponieważ wraz z nimi pojawia się nowy język wizualnej narracji oraz nowy sposób odczytywania znaków wizualnych. Aby rozpoznać i opisać możliwości i ograniczenia charakterystyczne dla technologii wizualnych we współczesnej ikonosferze, badacze instytucji partnerskich w ramach projektu TICASS, stawiają sobie następujące pytania: Jak ludzie w róznych miastach postrzegają i odczytują znaki wizualne, ikony, kody QR, obrazy dziagnostyczne i grafiki cyfrowe? Jak technologie wizualne funkcjonują w róznych miastach, krajach i kontynentach?

 

W projekcie TICASS w ramach współpracy międzynarodowej wzdłuż osi północ-południe, zarysowującej graficzną linię od Wielkiej Brytanii do Republiki Kenii (poprzez Polskę, Republikę Czeską i Włochy) naukowcy poszują odpowiedzi na stawiane sobie pytania o rolę wizualnej sfery w życiu człowieka. Wybór Partnerów w projekcie jest oparty na podobieństwach i różnicach, które pzowalają nam wziąć pod uwagę uwarunkowania społeczne, polityczne, historyczne, klimatyczne i kulturowe w trakcie poszukiwania wspólnych wartości tak kulturowych, jak i ogólnoludzkich. W ramach projektu TICASS zostają przeanalizowane różne obrazy będące namacalnymi kulturowymi fenomenami. Zamierzeniem tych działań jest rozpoznanie nienamacalnych sensów, znaczeń i wartość, które posłużą celom edukacyjnym oraz przyczynią się do podniesienia poziomu świadomości i krytycznej percepcji, a także zrozumienia specyfiki różnych krajów zaangażowanych w projekt. Dzięki temu naukowcy będą mogli wypracować Zintegrowaną Teorię Edukacji Wizualnej, która ułatwi mobilność w wielości wizualnych komunikacji. Na tej podstawie przygotowany zostanie Raport z Rekomendacjami dla Edukacji w obszarze Sztuki, Mediów i Projektowania przeznaczonymi dla instytucji eukacyjnych na poziomie wyższym. Zatem, projekt TICASS stawia sobie za cel przyczynienie się do rozwoju współpracy międzynarodowej, nabycie nowych umiejętności i wsparcie rozwoju zawodowego w obszarze badań i innowacji. Wymiana międzynarodowa i transkontynentalna pomiędzy badaczami przyczyni się do wzmocnienia świadomości na temat ludzkiej kondycji w ikonosferze, co ma szczególne znaczenie dla społeczeństwa opartego na wiedzy zgodnie z zasadami przewodnimi dla Kreatywnej Europy i Kreatywnej Afryki. 

Wszystkie intytucje, które biorą udział w projekcie:

Polski Uniwersytet na Obczyźnie w Londynie (PUNO) – Wielka Brytania, Beneficjent
Stowarzyszenie Edukacja, Nauka, Kultura (SENK) – Polska, Beneficjent
Akademia Sztuki w Szczecinie (AASZ) – Polska, Koordynator
Università degli Studi di Macerata (UNIMC) Włochy, Beneficjent
Univerzita Jana Evangelisty Purkyne v Usti nad Labem (UJEP) – Republika Czeska, Beneficjent
Pwani University (PU) – Republika Kenii, Partner

Information

Funding:
TICASS jest finansowany w ramach Horyzontu 2020 Unii Europejskiej na podstawie umowy grantowej nr 734602
Published by:
Justyna Gorzkowicz

Antropolog kulturowy ze specjalnością literaturoznawczą, krytyk artystyczny; wicedyrektor Instytutu Kultury Europejskiej, zastępca kierownika Zakładu Współczesnej Kultury Literackiej i Artystycznej  Polskiego Uniwersytetu na Obczyźnie w Londynie. Inicjatorka Laboratorium Lingua-Brandingu w ZWKLiA, zajmującego się wspieraniem nowatorskich rozwiązań w zakresie komunikacji artystycznej i literackiej oraz marketingu nauk humanistycznych. 

Related to the project


See also

29.03.2019

Polish Online - Wielojęzyczna platforma do nauki języka polskiego

Interaktywna platforma e-learningowa polski.info pomoże nauczyć się podstaw języka polskiego, online, efektywnie i za darmo. Została stworzona specjalnie dla cudzoziemców, którzy chcieliby zacząć mówić po polsku i dowiedzieć się więcej o Polsce. Dostępne materiały     pozwolą nauczyć się komunikowania w języku polskim, ułatwią zrozumienie Polaków i ich życia, a nawet mogą zwiększyć szanse na rynku pracy.

04.11.2019

Platforma Polskich Publikacji Naukowych

Celem projektu jest udostępnienie w modelu otwartego dostępu, w sposób zgodny ze światowymi standardami, znacznej części bieżących polskich publikacji naukowych.

16.03.2019

Nowoczesne narzędzia promocji działalności dydaktycznej i badawczej Instytutu Badań Literackich PAN oraz Instytutu Filologii Polskiej WNH UKSW

Zintegrowany projekt „Nowoczesne narzędzia promocji działalności dydaktycznej i badawczej Instytutu Badań Literackich PAN oraz Instytutu Filologii Polskiej WNH UKSW” (nr PPI/NPZ/2018/1/00065) zakładał cykl działań oparty na aktywnej współpracy Partnerów i synergii ich potencjałów. Ideą projektu było wykorzystanie nowoczesnych strategii marketingu cyfrowego oraz interdyscyplinarnych narzędzi w celu promocji działalności naukowo-dydaktycznej IBL PAN, IFP WNH UKSW i - docelowo - innych polonistyk krajowych i zagranicznych, włączonych w ramy “Geopolonistyki”, powstałej według pomysłu Prof. Magdaleny Popiel (prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Studiów Polonistycznych).

05.08.2019

Shaping Interdisciplinary Practices in Europe (SHAPE-ID)

The Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences (Warsaw) is one of the Partners in the ‘Shaping Interdisciplinary Practices in Europe’ (SHAPE-ID) project which has been awarded funding of €1.5m through European Commission’s Horizon 2020 programme. SHAPE-ID is the answer to the challenges of the modern world which ought to be approached through interdisciplinary and transdisciplinary research. The project will produce practical recommendations for the European Commission. These will be concerned with transdisciplinarity and interdisciplinarity in research, especially in social sciences and humanities. SHAPE-ID is coordinated by Trinity College, Dublin. Other partners institutions are based in Holland, Scotland, Switzerland and Italy.

We use cookie files to make the use of our website more convenient for our users. If you do not wish cookie files to be saved on your hard drive, please change the settings of your browser. Read about our cookie policy.