Contest
„PIK-owy Laur” – promocja literatury w mediach
Polska Izba Książki oraz Festiwal Conrada zapraszają do udziału w konkursie dla pracowników mediów, którzy popularyzują czytelnictwo i stylumują rozwój środowiska dziennikarskiego w tym obszarze.
Konkurs ma na celu propagowanie czytelnictwa w środkach masowego przekazu oraz uświadamianie potrzeby codziennej informacji o ważnych zjawiskach literackich i wydawniczych. Kandydatów do nagrody PIK-owy Laur mogą zgłaszać: instytucje kultury, bibliotekarze, księgarze, wydawcy, a przede wszystkim czytelnicy.
Nagroda PIK-owy Laur przyznawana jest dziennikarzom, którzy prezentują wiedzę o książkach oraz promują kulturę czytelniczą w sposób rzetelny, ciekawy i innowacyjny. Dbają też, by tematy dotyczące życia literackiego były obecne w mediach za sprawą publikacji prasowych, programów radiowych i telewizyjnych, materiałów zamieszczanych na portalach internetowych oraz akcji społecznych, które wpływają na wzrost zainteresowania książkami.
Wskazano trzy kategorie, w których przyznawane są nagrody: „Najciekawsza prezentacja książki i czytania w mediach drukowanych”, „Najciekawsza prezentacja książki i czytania w mediach audiowizualnych” i „Najciekawsza prezentacja książki i promocja czytania w Internecie”. W ramach konkursu przewidziano ponadto nagrodę specjalną, jako szczególne wyróżnienie za działalność na rzecz promocji czytelnictwa.
Zgłoszenia kandydatur w konkursie należy przesłać do 31 lipca 2019 drogą elektroniczną: biuro@pik.org.pl lub pocztą tradycyjną na adres: Polska Izba Książki, ul. Oleandrów 8, 00-629 Warszawa, z dopiskiem „Konkurs PIK-owy Laur”.
Zgłoszenie konkursowe powinno zawierać:
- imię i nazwisko osoby i/lub nazwę programu zgłaszanych do nagrody;
- uzasadnienie dla zgłoszenia danej kandydatury: wskazanie osiągnięć, szczególnych wartości danej działalności indywidualnej, względnie programu;
- dane osoby zgłaszającej: imię i nazwisko, adres, nazwę firmy.
Ogłoszenie wyników 11. edycji konkursu PIK-owy Laur odbędzie się podczas Festiwalu Conrada